SÅ prøver jeg så igen, igen….

De siger jo at man skal starte en blog med at forklare hvad man vil. Så det gør jeg så, igen.

Og så mistede jeg enhver form for inspiration. Det er ikke frygten for det hvide papir der altid har fået mig til at stoppe med at skrive, nej, der er frygten for ikke at skrive noget der er værd at læse. I hvert fald ikke for andre end mig – for hvornår er en tekst så personlig at den er ligegyldig?

Og hvornår giver det mening at fortælle noget?

Jeg arbejder i en branche hvor titler betyder meget, men alligevel har jeg ikke fra starten brystet mig af min titel – for di den ikke har nogen betydning for det arbejde jeg udfører – jeg er nemlig ikke direkte en del af dem, mellem hvem titlerne betyder så meget. Men netop det at jeg ikke er en af dem, betyder at de godt kan se ned på mig, fordi jeg ikke har deres titler. Og fordi jeg (tror de) ikke engang har kvalifikationerne til at blive optaget i deres rækker.

Så her gav det åbenbart mening at fortælle noget, jeg ikke troede der gav mening. Sådan bliver man jo klogere.

Men det er ikke det, der skal stå her – det der giver mening for andre. Det der skal stå her er det der giver mening for mig. Om det så er anmeldelser og udgydelser om bøger eller brudstykker fra en hverdag, hvor mit arbejde fylder alt for meget i min fritid og for lidt når jeg er på arbejde.

Skriv et svar

